Hemelvaart kiest voor CLIL

CLIL staat voor ‘Content and Language Integrated Learning’ en betekent dat een niet-taalvak wordt gegeven in een andere taal dan het Nederlands. In het tweede jaar wordt er een vak aangeboden in het Frans, in het derde en het vierde jaar in het Engels. In de derde graad worden enkele projecten binnen de vrije ruimte in het Engels gegeven.

Hemelvaart kiest voor CLIL omdat het de taalvaardigheid van de leerlingen in de vreemde taal verhoogt. Daarenboven houdt CLIL een specifieke didactiek in. Deze aanpak stimuleert de leerling om het leerproces meer in eigen handen te nemen én vraagt ook effectieve feedback over het leren. Onderzoek wijst uit dat dit voor een hogere leerwinst zorgt. Zo betekent CLIL ook een meerwaarde voor het niet-taalvak.

Door verder te surfen, ga je ermee akkoord dat deze gebruikt worden.