ouderraad

Wie zijn wij?

Wij zijn een groep van enthousiaste ouders. Als ouderraad zetten we ons graag in voor leerlingen, ouders en Hemelvaart. Wij willen een ouderraad zijn van ouders voor ouders. Wij willen de betrokkenheid van ouders stimuleren door samen te werken en in dialoog te gaan met de school. Het welzijn van de leerlingen zowel wat onderwijs als opvoeding betreft, staat voor ons op de eerste plaats.

Actief meedenken

We willen, als vertegenwoordigers van alle ouders, actief meedenken met de school. We praten met de directie over wat bij ouders leeft. Uiteraard gaat het hier om het algemeen belang. De directie vindt in ons een klankbord over hoe om te gaan met bestaande situaties en nieuwe ontwikkelingen.  Wij maken ook deel uit van de schoolraad.

Informeren

We informeren de ouders over de standpunten van de ouderraad en de activiteiten die we organiseren.

Ontmoeten

We willen ontmoetingen stimuleren en het contact bevorderen tussen ouders onderling en tussen ouders en Hemelvaart.  We organiseren ook activiteiten van informele, vormende of ontspannende aard zodat de ouders elkaar en de school leren kennen. Van een infoavond over ‘leren leren’ tot een handje toesteken op het schoolbal, we hebben het allemaal in de vingers!

Kom jij ook?

Elke ouder is van harte welkom op onze vergaderingen. Je vindt ons ook op Facebook:
‘ouderraad olv Hemelvaart Waregem’.

Heb je vragen aan de ouderraad of wil je graag meewerken? Stuur dan een mail naar ouderraadhemelvaart@gmail.com

De vergaderingen voor dit schooljaar staan gepland op:

12 september 2023 om 19.30u

• 23 oktober 2023 om 20.00u
  • 12 december 2023 om 20.00u
  • 29 februari, met schoolraad – om 18.00u
  • 19 maart 2024 om 20.00u
  • 6 mei 2024 om 20.00u
  • 11 juni 2024 om 20.00u
Door verder te surfen, ga je ermee akkoord dat deze gebruikt worden.